28 mai 2024

COMUNICAT nr. 7 / 2024 - Clarificare Regulament: Anvelope, Punctaj Clasament Campionat, Geamuri laterale si siguranta

COMUNICAT nr. 7 / 2024
Comisia Națională de Rally Raid FRAS

Către toți sportivii licențiați în disciplina de Rally Raid, Președinții de Cluburi afiliate FRAS cu activitate în Rally Raid (în calitate de reprezentanți ai sportivilor licențiați, dar și in calitate de organizatori de competiții de Rally Raid), oficiali tehnici si de securitate care participa la evenimente de Rally Raid

BULETIN de CLARIFICARI pentru Regulamentul Cadru 2024

In urma unor intrebari si discutii venite atat oficial cat si neoficial inspre membrii Comisiei, precum si la solicitarea unor organizatori, legat de posibilitatea distrugerii traseelor in cazul folosirii unor anvelope neconforme, dorim sa clarificam urmatoarele aspecte relativ la Regulamentul Cadru 2024:

Anvelope admise
In completarea informatiilor de la Art 4.3 din Reg Cadru 2024 si Art 6 din Reg Tehnic 2019, se aduce urmatoarea precizare:
NU vor fi acceptate anvelopele cu profile agresive (ex. cele de tip „Simex”, agricole sau forestiere) – anvelopele acceptate trebuie sa fie profile de tip „All-Terrain”, „Mud-Terrain” sau anvelope speciale de tip Rally. Reamintim dimensiunile maxime acceptate ale anvelopelor si anume: dimensiuni maxime echivalente 235/85/16 (max. 810 mm diametru).

Punctajul unui echipaj in clasamentul anual al Campionatului
In completarea Art 7.2 si Art 10.2 din Reg Cadru 2024 se aduc urmatoarele precizari:
Licentele Rally Raid sunt specifice rolului din echipaj (pilot, copilot) cf Regulamentului de Licentiere FRAS. Pentru a puncta in clasamentul anual al Campionatului, membrii echipajului trebuie sa aiba licente anuale -- totusi (din motive obiective) copilotul poate fi inlocuit de catre un alt copilot chiar si cu licenta one-event), atata timp cat pilotul echipajului nu este schimbat.

Geamurile laterale, dotari de siguranta
Pentru echipajele categoriilor RALLY RAID 2 AUTO si PROMO AUTO se aduc urmatoarele mentiuni:
Pe tot parcursul probelor speciale, geamurile laterale ale autovehiculului de concurs trebuie sa fie inchise, sau coborate maxim 2 cm.
Pentru vehiculele cu geamuri laterale de sticla securizata, este necesar sa aiba in dotare cel putin un dispozitiv de urgenta de tip „ciocan de urgenta pentru geamuri”. Un dispozitiv de tip „taietor de urgenta pentru centuri” este necesar pentru riscul ca centurile ar putea sa fie blocate / greu de deschis in urma unui accident.
Pentru eventualitatea spargerii accidentale a parbrizului, respectiv in vederea continuarii concursului fara parbriz, echipajele trebuie sa detina fie casti cu viziera, fie ochelari de tip moto. In caz contrar echipajul va fi retras din concurs.

Data: 28-mai-2024

Comunicatul in format PDF poate fi gasit la acest URL pe spatiul de GoogleDrive al Comisiei